Menü Bezárás

A beiratkozás lehetséges módjai

A törvényes képviselők kétféle módon kezdeményezhetik gyermekeik beiratkozását az általános iskola első évfolyamára a következő tanévre vonatkozóan:

  1. Személyes ügyintézéssel, csak papír alapon történő adminisztrációval:

A törvényes képviselők a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan személyesen megjelennek a köznevelési intézményben, és ott a magukkal vitt, beiratkozáshoz szükséges dokumentumok alapján az intézmény rögzíti a gyermekek adatait a KRÉTA rendszerben, és elvégzi a szükséges műveleteket, feladatokat.

  1. Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval:

A beiratkozási folyamatot az e-Ügyintézés felületén keresztül – előzetes regisztrációt követően – indítja a gyermek törvényes képviselője.

Az e-Ügyintézés felületén keresztül történő jelentkezés során a szülő a rendszer által felkínált űrlapot kitöltve tudja megadni gyermeke beiratkozáshoz szükséges adatait. Az adatokhoz a beiratkozással érintett (kiválasztott) intézmény hozzáfér, így ezek felvitelét az intézménynek már nem kell elvégeznie. Emellett az egyes nyilatkozatok (például a gyermek törvényes képviseletéről szóló nyilatkozat) a rendszerből letölthetők, és aláírás után a másolatok feltölthetők.

Amennyiben a szülő Ügyfélkapun keresztül intézi gyermeke általános iskolába történő jelentkezését, akkor a megszemélyesített dokumentumok elektronikusan kerülnek aláírásra a beküldő szülő részéről.

Az elektronikus ügyintézés során a szülők által beküldött adatok megjelennek az intézmény KRÉTA rendszerének e-Ügyintézés felületén.

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, nyilatkozatok eredeti példányát azonban a beiratkozás napján be kell mutatni!

Segédlet:

https://tudasbazis.ekreta.hu/download/attachments/2424949/B%C3%81I_Sz%C3%BCl%C5%91i%20t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3_2025.pdf?version=1&modificationDate=1743148814133&api=v2